Plaats

Groningen

Provincie

Groningen

Opleiding

Mbo-4

Functie

Medewerker business support

Vakgebied

Technische Bedrijfskunde Civiel-en techniek / werktuigbouw

Medewerker business support

Ben jij graag de spin in het web tussen collega´s en leveranciers? Kent operationele inkoop zoals het bestellen van technische materialen en gerelateerde diensten waarvoor (nog) geen raamovereenkomst bestaat, voor jou geen geheimen en word je ook enthousiast van inkooptaken zoals het voorbereiden en zelfstandig uitvoeren van minitenders bij gekwalificeerde leveranciers? Ben jij graag de sparringpartner voor inkoopadviseurs om hen zodoende te helpen raamovereenkomsten effectief te operationaliseren? Ben jij graag bereid om in samenwerking met die inkoopadviseurs een actieve bijdrage te leveren aan het vergroten van het aandeel artikelen dat onder raamcontracten kan worden afgeroepen (contract coverage) en het vergroten van het aandeel artikelen dat automatisch (zonder handelingen van een inkoopadviseur of besteller) wordt verstuurd (PO Automation)? Dan is deze functie jou op het lijf geschreven!

Waar ga je werken?

Je standplaats is Groningen, waarbij gedeeltelijk thuiswerken in overleg mogelijk is.

Freelance toegestaan: Nee

Inhuurtermijn

1 december 2024 – 31 december 2025 (optie verlenging)

Gevraagd aantal uur:

32-40 uur pw (max 1840 per jaar of evenredig bij gedeelte van een jaar)

Wat ga je doen?

Binnen het materialen team (FPM) ben jij verantwoordelijk voor het bestellen van technische materialen en gerelateerde diensten. Je bent daarnaast verantwoordelijk voor het uitzetten en opvolgen van offertetrajecten hiervoor. Ook ondersteun je inkoopadviseurs met zinvolle analyses en doe je verbetervoorstellen ten aanzien van contracten, werkwijzen en automatisering. Je bent een spil in het snel verder vergroten van contract coverage en purchase order (PO) automation.

Binnen het FP Proces en Kennis (FPS) team is recent de Procurement Desk (PD) opgericht. De PD collega’s ondersteunen de inkoopadviseurs van de verschillende FP teams met operationele en administratieve inkooptaken. De functie van Medewerker Business Support zal naar verwachting in de loop van 2024 worden geïntegreerd in het PD team. De rapportagelijn van deze functie verandert op dat moment van de Manager FPM naar de Manager FPS.

Wat vragen we?

Om als medewerker business support succesvol te zijn:

  • Beschik je over mbo-4 of hbo werk- en denkniveau verkregen door opleiding of relevante werkervaring. Is het een pre als je een inkoopopleiding hebt gevolgd, zoals NEVI MIL of NEVI 1.
  • Ben je een teamspeler die energie krijgt van intensieve samenwerking.
  • Is het erg handig wanneer je ervaring hebt in een technische functie of omgeving of wanneer je een technische opleiding hebt gevolgd en dat je enigszins bekend met zaken als projecten, onderhoud, operatie en assetmanagement.
  • Heb je affiniteit met techniek, veiligheid, duurzaamheid en stakeholder management en ben je bekend met zaken als projecten, onderhoud, operatie en/of assetmanagement.
  • Ben je klantgericht en beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden om collega´s en leveranciers met elkaar te verbinden in zowel de Nederlandse als Engelse taal.
  • Ben je vaardig met administratieve systemen en analyse instrumenten voor het maken van relevante inkoopanalyses. In deze functie maak je intensief gebruik van SAP en ARIBA.
  • Zijn je enthousiasme en je resultaatgerichte aanpak plezierig én aanstekelijk. Je kijkt graag vooruit en bent altijd alert op verbetermogelijkheden in processen en werkwijzen.
  • Weet je jouw ideeën met overtuiging te brengen en hiervoor draagvlak te creëren.

Over de afdeling

De unit FP bestaat uit vier afdelingen, namelijk: FP Materialen (FPM), FP Contracting (FPC), FP Algemeen (FPA) & FP Proces & Kennis (FPS), waarbinnen inkoopadviseurs verantwoordelijk zijn voor hun eigen categorieën. De medewerker business support ondersteunt voornamelijk de inkoopadviseurs die werken in het materialen team.

De afdeling FPM is verantwoordelijk voor het inkopen van technische materialen en gerelateerde diensten voor alles wat Gasunie een energietransport, -opslag en -conversiebedrijf maakt. We kopen met een team van 13 collega´s alle technische materialen en gerelateerde diensten die nodig zijn voor de dagelijkse operatie, het onderhoud aan en de projecten van de assets van GTS, EnergyStock, BBL en veel New Energy Business projecten, zoals Eems Energy Terminal, Porthos, WarmtelinQ en Waterstof Netwerk Nederland.

Solliciteer

  • Max. bestandsgrootte: 999 MB.
  • Max. bestandsgrootte: 999 MB.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.